Tuesday 31 May 2011

Arash.

Telatah anak kecil itu membuatkan diri ini bagai berada di awangan. Dia memberikan sejuta rasa yang tidak mungkin dapat dialami jika tidak pernah merasai keseronokan memegang permata itu. Tubuh itu aku dakapi. Sempurna. Aku teliti setiap inci kejadian Tuhan. Aku amati. Wajah itu tersenyum bagai dia tahu akan perlakuan aku.

Tuhan itu adil. Setiap kejadian yang Dia perlihatkan aku amati. Aku lemah. Adakah aku layak digelar hamba-Nya yang sempurna sifatnya? Yang sempurna perilakunya?

Pipi tembam itu berisi dengan gelak tawa anak kecil itu. Didukung dan dibelai dengan kasih sayang yang tidak berbelah bahagi. Dia ditatang bagai minyak yang penuh dan tidak mungkin dibiarkan tertumpah oleh iblis yang datang menerjah! Anak kecil itu membesar dalam era teknologi dan pembangunan negara. Semakin maju kehidupan anak-anak sekarang. Getus hati kecil aku. Ranjau dan duri dalam setiap detik yang berlalu deras dalam darah pemilik tubuh makhluk Tuhan yang masih mentah tentang realiti dunia ini. Langkah dan jejak yang ditinggalkan pasti diperhati setiap mata dengan pandangan yang berbeza.

Iringan doa dan harapan ibunya menjadi makanan harian bagi dia. Moga dia menjadi seorang manusia dan hamba yang penuh iman dari mata-Nya.


Tercetus setelah melihat babak dalam Happy Tree Friends.


No comments:

Post a Comment